Consola vs bloggers

Μεγάλος ντόρος τις τελευταίες μέρες στα fashion blogs σχετικά με τη «διαμάχη» που ξέσπασε ανάμεσα στη blogger C. (www.fashionpaths.blogspot.com) και στη σχεδιάστρια Βάσω Κόνσολα. Όλα ξεκίνησαν όταν η C. βρήκε…συγκινητική την ομοιότητα του φορέματος ID της σχεδιάστριας με ένα φόρεμα που ο Marc Jacobs παρουσίασε περίπου δύο χρόνια πριν –και τα δύο σε μαύρο φούξια πιε ντε πουλ.

marc by marc jacobsvasso consola

Η σχεδιάστρια υπεραμύνθηκε της αυθεντικότητας της δουλειάς της, δηλώνοντας ότι το «pied de coq» ντεσέν υπάρχει εδώ και έναν αιώνα περίπου, άρα τόσο αυτή, όσο και ο «συνάδελφος Marc Jacobs» μπορούν να το χρησιμοποιούν σε οποιοδήποτε χρωματικό συνδυασμό. Κατηγόρησε τη C. για έλλειψη γνώσεων στην ιστορία μόδας, κουστουμιού και συνέστησε στις ελληνίδες fashion bloggers να προσέχουν κι όχι να «παίρνουν ένα laptop κι όποιον πάρει ο χάρος»

Όλη η ιστορία των ανταπαντήσεων στα  http://fashionpaths.blogspot.com/2009/06/marc-by-marc-jacobs-copy-paste.html και http://fashionarchitect.blogspot.com/2009/06/consolagate.html. Θα μπορούσα να γράψω πολλά για την απαξιωτική στάση της σχεδιάστριας απέναντι στις fashion bloggers, αλλά με πρόλαβε η Alecca Rox (http://aleccarox.blogspot.com/2009/06/fashion-bloggers-you-suck.html)

Έχω όμως κάποιες παρατηρήσεις:

  • Η σχεδιάστρια δεν απάντησε με κάποιο σχόλιο στο σχετικό post της C., αλλά μέσω σημείωσης στo Facebook. Οι βασικοί κανόνες σύγχρονης επικοινωνίας υπαγορεύουν ότι αν θες να απαντήσεις σε κάποιο σχόλιο που αναρτήθηκε σε Blog, το κάνεις στο Blog, κι όχι σε άλλα Μέσα. Κάποιοι μάλιστα θα έλεγαν ότι η απευθείας απάντηση φανερώνει στοιχειώδη γνώση της σύγχρονης πραγματικότητας (χρήσιμη αρετή για ένα καλλιτέχνη)
  • Η σχεδιάστρια προέβη σε ένα μάθημα στα του οίκου της, επισημαίνοντας ότι η atelier γραμμή σχεδιάζεται sur mesure στον εκάστοτε πελάτη, ενώ το επίμαχο φόρεμα ανήκει στην prêt-a-porter γραμμή. Απορία: από τη στιγμή που η atelier γραμμή δεν είναι prêt-a-porter, δεν είναι αυτονόητο ότι είναι sur mesure; Γιατί το προβάλλει ως στοιχείο «αυθεντικότητας»
  • Η σχεδιάστρια είναι μέλος Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου Σχεδιαστών Μόδας, ο οποίος στους σκοπούς του αναφέρει την «αλλαγή της νοοτροπίας του έλληνα καταναλωτή απέναντι στο ελληνικό επώνυμο ρούχο». Εκτιμώ ότι η απαξίωση της γνώμης των ανθρώπων που, στο τέλος-τέλος, αγοράζουν τα ρούχα σου δεν βοηθά προς αυτήν την κατεύθυνση. Α, και όταν η υποστήριξη των εκάστοτε ελληνικών Fashion Week γίνεται υπό την αιγίδα κρατικών φορέων, άρα με τους φόρους των ελλήνων πολιτών, τότε η γνώμη τους αξίζει καλύτερης αντιμετώπισης.
  • Κάτι τελευταίο: pied de poule ή pied DU coq

UPDATE

Στα comments, η απάντηση της Βάσως Κόνσολα


  1. C.

    Ευχαριστώ πολύ για την αναφορά!!

    Λίγο ευγένεια δεν βλάπτει, οποιασδήποτε ηλικίας και μόρφωσης είναι ο δέκτης απέναντι μας.
    Είμαι πολύ χαρούμενη που τόσες fashion bloggers στάθηκαν δίπλα μου!

    Όσον αφορά την τελευταία σου απορία-παρατήρηση:

    Pied-de-coq
    dessin tissé rappelant les empreintes de pieds de coq; tissu à armure factice combinant l’armure avec ourdissage et navetage appropriés; s’obtient aussi par impression; * confection féminine.

    Pied-de-poule
    similaire au pied de coq, mais avec des motifs plus petits; tissu à armure factice combinant l’armure avec ourdissage et navetage appropriés; s’obtient aussi par impression; * habillement.

    http://www.ifth.org/institut-textile/home.html

  2. ευχαριστώ για την αναφορά, ελπίζω ειλικρινά το συγκεκριμένο περιστατικό να μην εκπροσωπεί το επίπεδο των ανθρώπων που κυκλοφορούν στον ελληνικό χώρο της μόδας…

  3. Vasso Consola

    Αγαπητή Κυρία . Δεν γνωρίζω το όνομα σας ούτε σας γνωρίζω προσωπικά . Ήθελα όμως να διορθώσω ορισμένες ασάφειες που έχουν διατυπωθεί εσκεμμένα για το άτομο μου. Δεν εναντιώθηκα ποτέ στους bloggers ούτε σας υποτίμησα αντιθέτως θεωρώ ότι έχετε δύναμη γι αυτό και μπαίνω στον κόπο να απαντήσω. Δεν αρνούμαι την κριτική αυτό το διατύπωσα στο γράμμα μου και το επαναλαμβάνω. Αντιθέτως θεωρώ ότι η εύστοχη κριτική κι όχι η κριτική εντυπώσεων μπορεί να είναι και αφορμή βελτίωσης . Και ούτε υπεραμύνομαι της προσωπικής μου δουλειάς. Υπεραμύνομαι του επαγγέλματος μου το οποίο στην Ελλάδα υποφέρει από κριτικές ανθρώπων ασχέτων που προσεγγίζουν τα θέματα καθαρά επιφανειακά. Το πόσο επιφανειακά, φάνηκε από τη αναφορά της κυρίας C. στην χειμερινή μου Collection (ενώ το project μου είναι καθαρά καλοκαιρινό)που αποδεικνύει ότι δεν μπήκε καν στον κόπο να διαβάσει το δελτίο τύπου το οποίο και ήταν αναρτημένο στο προφίλ μου, πριν γράψει μια άποψη. Διάβασα ότι δεν χρειάζεται κάποιος να έχει γνώσεις για να κρίνει τη μόδα μέσα από τα blogs . Tότε πιστεύετε ότι ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιεί την εξουσία που του δίνεται αλόγιστα και χωρίς ευθύνη; Και γιατί θεωρείτε ότι επιτίθεμαι σε όλους τους bloggers ; Συγκεκριμένα είπα: Professional χαρακτηρίζουμε κάποιον που αντιλαμβάνεται τη δουλειά του σαν κάτι πολύ σοβαρό. Κάποιος που γράφει χωρίς να γνωρίζει γιά ποιό θέμα γράφει δεν είναι Professional όσο κι αν μόνος του έχει βαφτίσει έτσι τον εαυτό του. Λίγο προσοχή κορίτσια …. Δέν αγοράζουμε ένα Lap-top κι όποιον πάρει ο Χάρος! Γιατί κάποιοι από σας ταυτίστηκαν με αυτή μου τη δήλωση ; Διαβάζω εδώ και μέρες γνώμες πού με κρίνουν άσχημα .Όπως και οι δηλώσεις μου παρατήρησα ότι αρκετές φορές δεν διατυπωθήκαν ολόκληρες κι αυτό σας το αναφέρω σχετικά με την παρατήρηση σας που αφορούν τους κανόνες της σύγχρονης επικοινωνίας. Ποιοι κανόνες τηρήθηκαν εδώ; Ποιος μου απαγορεύει να έχω άποψη και να την εκφράζω; Μήπως είναι άτοπα τα επιχειρήματα μου;

    Ευχαριστώ πολύ που μου δίνετε τη δυνατότητα να εκφράσω την άποψη μου .

    Vasso Consola

    • irina

      Αγαπητή κυρία Κόνσολα

      Ευχαριστώ για την απάντηση σας.
      η ταύτιση είναι αποτέλεσμα της φύσης του blogging, που χτίστηκε γύρω από τις online communities. Θα παρατηρήσατε οτι οι απόψεις περί «αντιγραφής» διέφεραν, αλλά όλες συμφώνησαν οτι θα ήθελαν μια διαφορετική απάντηση, πιο «ταιριαστή» αν θέλετε στην αγάπη τους για την ελληνική μόδα (τρανή απόδειξη τα posts από τα fashion weeks).
      Η αναφορά μου στους σύγχρονους κανόνες επικοινωνίας αφορά στις συμβουλές που δίνουν όλα τα PR agencies στους πελάτες τους: στα blogs, η απάντηση δίνεται στα blogs, κι όχι μέσω άλλων μέσων (συγκεκριμένα, συνιστούν να μην χρησιμοποιούν δελτία τύπου).
      Ειλικρινά πιστεύω οτι οι bloggers και οι εληνες σχεδιαστές μπορούν να συνεργαστούν αρμονικά στην προώθηση του ελληνικού fashion industry.

      Με εκτίμηση

      Ιρίνα Γκίνη

  4. Bravo sou Miss Gkivn. Molis diaBasa to post, kai kata tn gvwmn mou ekaves to kalytero reportaz twv teleytaiwv nmerwv pavw sto 8ema, swsto, kai se aptaista ellnvika. Episns, xairomai pou diaBasa kai tnv apavtnsn tns kas Konsola, kai pou n blogger C. ekave research akomn kai stnv orologia tns modas. Nice job everybody. Telos,kalo, elpizw.
    Kourastnka pia m ayto to 8ema!

    • irina

      Merci beaucoup -μετά από τόσο pied de coq και pied de poule, το ρίξαμε στα γαλλικά. Τέλος καλό, όλα καλά πιστεύω: κέρδισε η μόδα (κατά το φοβερό κλισέ των αθλητικογράφων «κέρδισε το ποδόσφαιρο)




Αφήστε απάντηση στον/στην Alecca Ακύρωση απάντησης