Κοιλίτσες έξω λοιπόν…

Τον τελευταίο καιρό, την έχω καταβρεί με τις συνδέσεις μεταξύ μόδας και οικονομικής θεωρίας –γεφυρώνω my day job και το stylesheet19 με αυτόν τον τρόπο. Μετά τα παπούτσια και την απαξίωση της it τσάντας λοιπόν, οι ακάλυπτες κοιλιές που παρέλασαν στις ανοιξιάτικες πασαρέλες έρχονται να κάνουν τη δική τους δήλωση για την πορεία της οικονομίας.

chanel

Οι αναλυτές λένε ότι, σε καιρούς οικονομικής ευμάρειας, οι γυναίκες τείνουν να δείχνουν περισσότερο δέρμα. Αντίθετα, σε περιόδους κρίσης, τα ρούχα γίνονται πιο «συντηρητικά», αφήνοντας περισσότερα στη φαντασία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα μικροσκοπικά τοπ που έκαναν την εμφάνιση τους στα τέλη  της δεκαετίας του 1990, όταν οι μετοχές των πρώτων διαδικτυακών εταιρειών έκαναν απανωτά  limit up. Αντίθετα, όταν οι tech bubbles άρχισαν να ξεφουσκώνουν, η μόδα γύρισε στις μακριές τουνίκ και τα φορέματα πάνω από παντελόνι και οι μπλούζες-ζιπουνάκια εξαφανίστηκαν –αφήνοντας παρακαταθήκη την εμμονή με τους κοιλιακούς που μας βασανίζει ως σήμερα.

Αν δεχτούμε την αντιστρόφως ανάλογη σχέση του μήκους της μπλούζας με τον ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης, μετά τα πλαστικά παπούτσια, οι ακάλυπτες κοιλιές δείχνουν τον δρόμο για την οικονομική ανάκαμψη. Φυσικά, οι νέες προτάσεις σχεδιαστών όπως ο Karl Lagerfeld (Chanel), η Hannah MacGibbon (Chloe) και η Sofia Kokossalaki ουδεμία σχέση έχουν με τα ανύπαρκτα τοπ της post-rave εποχής –η υπογράφουσα πέρασε τα πρώτη χρόνια της νέας χιλιετίας τριγυρνώντας από +Soda σε U-matic και τούμπαλιν, φορώντας φαρδιά παντελόνια και το πάνω μέρος του μπικίνι, μόνο.

chloe

Αντίθετα, θυμίζουν περισσότερο pin up της δεκαετίας του 1950, με την κοιλιά να φαίνεται πιο διακριτικά πάνω από ψηλόμεσα παντελόνια και φούστες –όχι ότι αυτό δεν απαιτεί άψογους κοιλιακούς!

sofia kokossalaki

Σε αυτό το μοτίβο, βρίσκω εξαιρετική πηγή έμπνευσης την αέρινη Ingrid Bergman στην ταινία «Notorious». Η ταινία γυρίστηκε το 1946, όμως η συνολική παρουσία της Ingrid Bergman αποτελεί υπόδειγμα κομψότητας και ξεχωριστού στυλ ακόμα και σήμερα –δείτε την ταινία αν βρείτε την ευκαιρία, είναι εξαιρετική.

screenshot

Για την ιστορία, το «Notorious» εγκαινίασε τη συνεργασία μεταξύ του Alfred Hitchcock και της ενδυματολόγου Edith Head, ενός θρύλου της μόδας που βραβεύθηκε 7 φορές με Όσκαρ –μεταξύ άλλων, για την υπέροχη δουλειά της με την Audrey Hepbourn στις ταινίες “Roman Holiday” και “Sabrina”.

Ορίστε, σας βρήκα δουλειά για το τριήμερο: να ψάχνετε παλιές ταινίες. Μην ξεχνιόμαστε όμως, καθώς τις βλέπουμε (στο dvd ενοοείται), ας κάνουμε και κανέναν κοιλιακό J

Advertisements

  1. C.

    fashion economics!! paizw kai mathainw : diavazw gia moda pou mou aresei k mathainw k xrisima pragmata mipws kapote parw to ptuxio oikonomikwn!

    se euxaristw loipon!!!!!!!!! sunexise me tis sundeseis modas k oikonomikis istorias…!

  2. κάθε φορά που διαβάζω Edith Head σκέφτομαι αυτόματα Edna Mode (Incredibles). lol
    όσο για τις κοιλίτσες είναι ένα πολυ σέξυ σημείο του γυναικείου σώματος, αλλά δεν είναι προς αποκάλυψη. μόνο η carrie φορούσε cropped μπλουζάκια χωρίς να φαίνεται φτηνή, αλλά ήταν και ο σωματότυπός της πολύ αγορίστικος

  3. irina

    @ C.: Thanks, θα προσπαθήσω -μην τα παίρνεις βέβαια πολύ τοις μετρητοίς: οι σχεδιαστές ξέρουν πολύ καλά τι θα λανσάρουν 10 σεζόν μετά, οι οικονομολόγοι είναι «αυτοί οι τύποι που έκαναν τους μετεωρολόγους να δείχνουν αξιόπιστοι», όπως είπε και ο Rupert Murdoch
    @ Stella: Εξαρτάται το cropped νομίζω…η Carrie φορούσε ένα λίγο κάτω απ’ το σουτιέν της αλλά τι να πεις για τη γυναίκα που δείχνει ωραία με κορμάκι και φούστα μπαλαρίνας. Νομίζω οτι μια υπόνοια κοιλιάς δεν είναι άσχημη -καμία σχέση με Britney Spears των πρώτων ετών της καριέρα της. Άσε, θυμάμαι τι φορούσα στα νιάτα μου και δεν ξέρω που να πάω να κρυφτώ…




Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s



Αρέσει σε %d bloggers: