«Banana» mix & match

lv_bag-1

Σκηνή 1η

Η κοπέλα που στέκεται απέναντι μου φοράει ένα απλό αλλά καλοραμμένο φόρεμα «γραφείου» (αμάνικο, μέχρι το γόνατο, σε ίσια γραμμή), έναν gavello σταυρό (σαν αυτόν της Όλγας Τρέμη), στο χέρι της φιγουράρει ένα chanel ρολόι και κρατάει μια Louis Vuitton σκακιέρα σε μέγεθος χειραποσκευής. Καθώς κουβεντιάζαμε για την οικονομική κρίση και την επίδραση της στη βιομηχανία μόδας, μου λέει οτι «δεν χαραμίζει 800 ευρώ σε μια τσάντα, όταν με τα ίδια λεφτά μπορεί να κάνει ένα ταξίδι». Προσπαθώντας να συγκαλύψω την -εύλογη- εκπληξη μου, της επισημαίνω διακριτικά οτι η τσάντα που κρατάει στοιχίζει πολύυυυυυ παραπάνω απο 700 ευρώ, για να εισπράξω την ατάκα «αγάπη μου, δεν είναι αυθεντική Louis Vuitton». Η αλήθεια είναι οτι η τσάντα της ήταν μια πολύ καλή απομιμηση -καμία σχέση με αυτές που πουλάνε οι πλανόδιοι στην Ερμου. Μετά από μια τέτοια εκμυστήρευση, αποφάσισα οτι μάλλον μπορούσα να πάρω το θάρρος να τη ρωτήσω γιατί προτίμησε την απομίμηση. «Δεν υπάρχει λόγος», γυρίζει και μου λέει «όλοι βλέπουν οτι φοράω chanel ρολόι και gavello σταυρό, ποιος θα σκεφτεί οτι η τσάντα μου είναι μαϊμου;». Είπατε τίποτα;

Banana1

Σκηνή 2η

Βρίσκομαι με μια καλή μου φίλη σε «trendy» καφέ των βορείων προαστίων. Από μπροστά μου περνάνε όλες οι κοπέλες με τη στολή «τουνίκ-σορτς Zara-ζώνη burberry-τσαντάκι Louis Vuitton». Σε ανύποπτο χρονο, η φίλη μου μονολογεί «πω-πω, η μαϊμου πάει σύννεφο». Της απάντησα οτι, χωρίς να βάζω το χέρι μου στη φωτιά, τα κορίτσια φορούν αυθεντικά αξεσουάρ, για να εισπράξω την αποστομωτική απάντηση «αν είχαν τα λεφτά για Louis Vuitton, δεν θα αγόραζαν μόνο Zara».

Η φίλη μου σίγουρα ήταν ισοπεδωτική. Γιατί όμως θέλησα να γράψω αυτές τις ιστορίες; Σίγουρα όχι για να υποστηρίξω τις απομιμήσεις, ούτε για να καυτηριάσω τις κοπέλες που αγοράζουν με αιματηρές οικονομίες το πρώτο τους designer κομμάτι -έστω κι αν αυτό είναι μόνο μια ζώνη. Απλά κάνω κάποιες σκέψεις γύρω από τα υπερβολικά αναγνωρίσιμα κομμάτια και πόσο καλά μπορούν να σταθούν (ή αντίθετα να γυρίσουν μπούμερανγκ) αν υποστηρίζονται (ή όχι) από το στυλ της κοπέλας που τα φοράει.

Just thinking….

  1. προσωπικά δε κολλάω στο label.. έχω ερωτευτεί το ίδιο τρελά μπαλαρίνες gap και μπαλαρίνες tod’s… t-shirt marc jacobs και t-shirt H&M… αν το designer κομμάτι θα κάνει απόσβεση κ τη δεδομένη στιγμή έχω τα χρήματα, το αγοράζω. αλλιώς μένω να το ονειρεύομαι… (τώρα ονειρεύομαι κάτι σανδάλια D&G)

    • irina

      θυμήθηκα που είχα δει τα «μποτοσανδάλια» (με το δέρμα γύρω απ’ τον αστραγαλο) πριν 3 χρόνια, όταν τα είχαν πρωτοπαρουσιάσει οι D&G. Ονειρικά! Βέβαια, δεν μπορώ να πω οτι ενθουσιάστηκα από το ύφος και το επίπεδο εξυπηρέτησης στο D&G του City Link -όμως σε τρία χρόνια, πολλά μπορούν να έχουν αλλάξει

  2. littlestylist

    molis anakalupsa to blog su,diavasa ola ta post su k m aresei o tropos pu grafeis..k to oti grafeis sta ellinika…:)
    nmzw oti ta labels einai gia ekeinous pou aisthanontai unstylish xwris kt akrivo panw tous..ennoeitai oles theloume mia designer bag i papoutsia alla to pan einai na foras kt epeidi sou aresei k sou paei..

    • irina

      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια -χρησιμοποιώ τόσο πολύ τα αγγλικά στη δουλειά μου, στο οικονομικό περιοδικό, που τα ελληνικά είναι πλέον για να χαλαρώνω. Για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω κανένα πρόβλημα με τα luxury brands -μου τρέχουν τα σάλια κάθε φορά που αντικρύζω ο,τιδηποτε σε print Missoni. Απλά έχω μια ελαφρά προκατάληψη με Louis Vuitton και Burberry γιατί αδυνατώ να καταλάβω πως είναι δυνατόν να πουλιέται κάτι στην τιμή που πουλιέται ως exclusive brand, όταν το φοράει ΟΛΗ η Αθήνα. Όταν δε στο θέμα της μαζικότητας προσθέσεις και τις απομιμήσεις, νομίζει οτι αξίζει λίγο περισσότερο ψάξιμο ως προς τα που θα σκάσεις τα λεφτά σου. Επίσης, δεν μπορώ να πω οτι τρελαίνομαι για το concept «φοράω φόρμα και αθλητικά αλλά είμαι καλοντυμένη επειδή κρατάω «καλή» τσάντα» -εκεί κόλλαγε το σχόλιο σχετικά με το πως υποστηρίζεις ένα κομμάτι

  3. !στολή “τουνίκ-σορτς Zara-ζώνη burberry-τσαντάκι Louis Vuitton”! με συγκίνησες! το καλύτερο είναι ότι αυτό λανσάρεται και σε μερικά fashion blogs

    παρεμπιπτόντως, τώρα σε ανακάλυψα κι εγώ, μπράβο, γράφεις όντως για θέματα που έχουν να κάνουν με άνθρωπο που ξέρει από μόδα και δεν ξεφυλλίζει απλώς τα τρέχοντα περιοδικά

    • irina

      Σε ευχαριστώ πολύ, για τα καλά σου λόγια, νομίζω οτι έχω αρχίσει να κοκκινίζω. Η ανησυχία μου πάντα είναι μήπως κάποια από αυτά που γράφω βγαίνουν λίγο πιο καυστικά απ’ όσο πρέπει…

  4. KAΛΕ ΤΙ ΛΕΣ! και περισσότερο αν γίνεται!




Σχολιάστε

